Bestellen

Wat betekent 'beschikbaar via nabestelling'?

Je kan het product kopen – daarna bestellen we het voor je bij de leverancier. Het kan voorkomen dat een product bij ons niet op voorraad is. Als kleine, duurzame onderneming leggen we namelijk geen bulk voorraden aan. Nabestellingen hebben een levertijd van gemiddeld een week. 

Heb je vragen over de voorraad of levertijd van een product voordat je wil bestellen? Neem gerust contact met ons op.

Mocht de leverancier niet kunnen leveren, dan nemen we telefonisch of via e-mail contact met je op om een passende oplossing te vinden.

Heb ik een bedenktijd?

Natuurlijk! Je mag altijd binnen 14 dagen je bestelling retour sturen.

Het product moet met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking geretourneerd worden. Het aankoopbedrag excl. verzendkosten zal worden vergoed. De verzendkosten van de retourzending zijn voor eigen rekening.

Laat ons even weten wanneer je iets wil retourneren door het formulier hieronder – onder het kopje ‘Retourneren’ – in te vullen.

Hoe kan ik betalen?

Bij Pluche kan je snel en veilig betalen via betalingsverwerker Shopify. Hierdoor kan je op de volgende manieren betalen:

  • iDEAL
  • PayPal
  • Creditcard (Visa, MasterCard, American Express en Maestro)
  • Bancontact
  • Bankoverschrijving
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Verkeerde kleur besteld? Ben je nog iets vergeten? Geen paniek!

Neem even contact met ons op. Dan kijken we samen naar je bestelling. Op openingsdagen kan je ons het snelst bereiken door te bellen: +31(0)85 00 41 838.

Op dagen dat de winkel gesloten is, kan je mailen naar info@wolwinkelpluche.nl. Dan nemen we contact met je op.

Verzenden

Wat zijn de verzendkosten?

Nederland
Gratis verzending bij bestellingen vanaf €75,- Onder €75,- betaal je €6,95 verzendkosten

België
Gratis verzending bij bestellingen vanaf €100,-. Onder €100,- betaal je €10,- verzendkosten

Frankrijk
Gratis verzending bij bestellingen vanaf €100,-. Onder €100,- betaal je €12,- verzendkosten

Voor andere landen: Wil je je bestelling in een ander land ontvangen? Vraag naar de verzendmogelijkheden via info@wolwinkelpluche.nl.

Wat is de levertijd?

We verwerken je bestelling binnen 1–2 werkdagen. Zodra je pakket klaar is voor verzending, geven we het mee aan onze verzendpartner PostNL.

PostNL bezorgt pakketten van maandag tot en met zaterdag, meestal tot 21:30 uur. In de meeste gevallen wordt je pakket binnen 1 werkdag na verzending geleverd. Dat betekent dat je bestelling doorgaans binnen 3–5 werkdagen bij je in huis is.

Je ontvangt een Track & Trace-code zodra je pakket onderweg is — zo kun je de levering op de voet volgen.

We zijn een kleine onderneming en doen er alles aan om je bestelling snel en zorgvuldig te versturen. Tijdens feestdagen of drukke periodes kan het zijn dat je pakket wat vertraging oploopt. In dat geval laten we dit altijd van tevoren weten, en nemen we contact met je op als er iets onverwachts gebeurt.

Wil je je bestelling liever afhalen in de winkel? Dat kan! Kies dan voor 'Afhalen' bij het afrekenen. Let op: controleer altijd eerst even onze openingstijden voordat je langskomt.

Dank je wel voor je geduld en vertrouwen! 💛

Met welke vervoerder wordt mijn pakket verzonden?

De pakketten van Pluche worden zoveel mogelijk verzonden met PostNL. In onze ervaring is deze vervoerder het meest betrouwbaar. Bovendien werkt PostNL actief aan de verduurzaming van hun bedrijf – voor zowel mens als milieu.

Naar welke landen verzenden jullie en wat zijn de verzendkosten?

We leveren in België en Frankrijk, zie het verzendbeleid voor meer informatie. Wil je je bestelling in een ander land ontvangen? Vraag naar de verzendmogelijkheden via info@wolwinkelpluche.nl.

Retourneren

Mag ik mijn bestelling retourneren?

Niet tevreden? Geen probleem. Je hebt 14 dagen om je bestelling te annuleren en je retour aan te melden.

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Stuur hiervoor een e-mail naar info@wolwinkelpluche.nl met je volledige naam, bestelnummer, de producten die je wilt retourneren en — indien gewenst — de reden van retour (niet verplicht).

Na aanmelding heb je nog eens 14 dagen om de producten retour te sturen.

Je mag je retour ook persoonlijk afgeven in de winkel tijdens onze openingstijden.

Voorwaarden voor retour

Retourneer het product, indien mogelijk, in de originele staat en verpakking, inclusief alle geleverde toebehoren.

Behandel producten zorgvuldig. Bij schade of gebruikssporen die verder gaan dan nodig is om het product te beoordelen, kan een waardevermindering in rekening worden gebracht.

De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor rekening van de klant.

Vragen over Pluche

Kan ik de winkel bezoeken?

Ja, dat kan! De winkel zit in de kas op het stadspark Haarlemmer Kweektuin.

Bezoekadres:
Kleverlaan 9
2023 JC
Haarlem

Wat zijn duurzame garen?

‘Duurzaamheid’ is een breed begrip. Voor Pluche betekent ‘duurzaam garen’ dat de garens zijn gemaakt van 100% natuurlijke en/of gerecyclede materialen. Daarnaast werken we enkel samen met leveranciers en merken die duurzaamheid tot hun core business beschouwen.

Pluche is zo transparant mogelijk over het maakproces van alle garens. Welke materialen zijn er gebruikt? Waar is het garen gesponnen en geverfd? Welke certificaten draagt het garen?

Zo kan jij zelf kiezen.

Zijn de reviews op de website echt?

We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over de producten en service van Pluche. De beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd door WebwinkelKeur. WebwinkelKeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen. Welke maatregelen dit zijn lees je hier.De klanten van Pluche worden niet beloond voor het schrijven van reviews. Er worden geen kortingen of andere cadeautjes gegeven.

Wie werken er bij Pluche?

Pluche wordt gerund door een klein, gepassioneerd team van liefhebbers van handwerk en duurzaamheid. In de winkel vind je meestal Georgiana, Robert of Bart — altijd klaar om mee te denken over projecten, garens en technieken. Daarnaast werken we samen met externe docenten voor workshops en halen we inspiratie uit de brei- en haakcommunity.

Hoe kan ik Pluche bereiken?

Via e-mail, bellen en WhatsApp. Je kan ook langskomen in de winkel in Haarlem. Meer informatie vind je op de Info & Contact pagina.

Kan ik een cadeaubon kopen bij Pluche?

Ja, dat kan zeker! We bieden op dit moment nog geen standaard digitale cadeaubonnen in de webshop aan, maar we helpen je graag persoonlijk.

Stuur ons een e-mail op info@wolwinkelpluche.nl, dan regelen we samen een mooie cadeaubon — digitaal of op papier, net wat jij wilt.

Perfect als last-minute verrassing of als duurzaam cadeautje voor een maker!